Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je een geluidswerende muur van Gyproc bekleden met hout (met het oog op het behoud van de eigenschappen)?

Een geluidswerende muur in de slaapkamer zou ik graag bekleden met hout.De muur bestaat uit een "losse" wand uit Gyproc. de wand hangt dus wel vast aan de zijmuren, maar niet aan vloer/plafond en uiteraard niet aan de stenen muur met geluidsisolatie.
Nu zou ik daar graag houten bekleding tegen plaatsen maar ik durf al amper een nagel in de Gyprocwand kloppen uit angst de geluidswerende eigenschappen aan te tasten.
Is dat dus überhaupt een optie om houten planken tegen de wand te bevestigen? en zo ja, met wat best (schroeven doorboren immers de Gyproc)?

8 jaar geleden
48

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, je mag een geluidswerende muur van Gyproc bekleden met hout. Het is belangrijk dat de houten bekleding goed wordt bevestigd en dat er geen openingen ontstaan waardoor het geluid kan ontsnappen.
(Lees meer...)
Bronnen:
5 maanden geleden
Abcde
5 maanden geleden
Hoe bevestig je het hout dan goed? Plaats als je die hebt een bron waarin duidelijke uitleg wordt gegeven.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding