Waarom werkt mijn gloeilamp van 25 watt niet?

Ik had in een glazen lamp een prachtige nog oude gloeilamp zitten van 25 watt. Helaas hij is gesneuveld. Allerlei led-lampen geprobeerd maar niets haalt het bij de charme van de gloeilamp. Dus op internet nieuwe gloeilampen besteld, één van 25 watt weer, en één van 40 watt. De 40w doet het wel, de 25w niet. De 25w is niet stuk want in een andere lamp doet hij het wel. Wat kan er mis zijn? Zit er verschil in de gloeilampen van toen en nu?

een jaar geleden
1.5K
MMK
een jaar geleden
De 40w vind ik toch te fel, anders zou ik die wel gebruiken.

Geef als eerste antwoord