Kan ik mijn geboende kast wit maken en een brocante uitstraling geven ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarde van de kast maakt toch niet uit als iemand het brocant wil maken. op marktplaats zijn mooie stukken antiek strak wit gemaakt omdat men dit nu eenmaal mooier vindt. @totelbel
brocant is een breed begrip, welk effect wil je bereiken? (craquelé, doorgeschuurd, mat, wash, laagjes verf etc.)

Antwoorden (3)

even afnemen met iets ammonia in het water,of met st,marc
dan in de grondverf zetten en overlakken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer de kast met boenwas is bewerkt, zul je eerst de boenwas moeten verwijderen om daarna deze kast wit te kunnen maken en een brocante uitstraling te geven.

Toegevoegd na 31 minuten:
Boenwas verwijderen met zeer heet sodawater is een optie. (maar dat was niet je vraag.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boenwas kan u best verwijderen met terpentijn, nadien goed afwassen met St-Marc.
Nadien een primer aanbrengen en als eindlaag een krijtverf aanbrengen. zeer mooi, goed idee. Succes.