Hoe kom je goedkoop aan kleurige steentjes / scherfjes die geschikt zijn om mozaïeken te maken?

Het hoeft niet per sé te gaan om keurige vierkante blokjes. Ik denk bijvoorbeeld aan resten van geglazuurd aardewerk. Maar hoe kom je daaraan in hoeveelheden die de moeite waard zijn.

10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dat kan je ook helemaal zelf maken. Wikkel een theedoek om een tegel en sla er het stuk met een hamer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wikkel een theedoek om een tegel en sla het stuk met een hamer ,moest het zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je zou kunnen doen is naar een rommelmarkt/braderie/ kringloopwinkel gaan en daar kleurrijke kopjes, schoteltjes en borden [wat je maar wilt] kopen voor heel weinig.
Thuis met een hamer een tikje er op geven en klaar : scherven, stukjes in verschillende kleuren.

De kunst is natuurlijk om het tweedehands te kopen, dus goedkoop, nieuw kopen kan iedereen.

Succes!

Toegevoegd na 34 minuten:
Ook bij verzorgingscentra [bejaardenhuizen] worden regelmatig rommelmarkten gehouden.
Onlangs kocht ik daar voor 50 cent een kop en schotel [porselein]
en voor 25 cent een melkbeker, om maar een indicatie te geven :
kleine prijsjes, daar gaat het om.