Waar kan ik buis halen om op de afzuigkap aan te sluiten.Het moet ook weersbestendig zijn. Want het gaat langs de gevel.

Voor mijn afzuigkap heb ik witte en/of aluminium buis nodig om de kookluchtjes naar buiten te brengen.

De aansluitmaat op de afzuigkap is 120mm. Vanaf de afzuigkap ga ik naar opzij. Boven de kastjes langs. Dan door een paneel boven het keukenraam. Vanaf daar moet ik naar het dak, zo'n 3 meter omhoog. Bovenop komt een kruiskap.

Zie de foto's om te zien hoe het zou moeten worden.

Ik heb voldoende verstand van de montage, maar kan nergens vinden waar ik aan deze buis kan komen. Iemand een idee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

bij de technische unie TU

Praxis, Gamma, Karwei.... Kies er een uit.

Ik denk dat ze zoiets wel hebben bij zo'n onderdelenwinkel als Handyman.

Aluminium enkelwandig rookgasafvoer. Kijk even op onderstaande link of zoek zelf verder met bovenstaande regel als zoekopdracht.

Bronnen:
http://www.installand.nl/shop/verwarming/r...

In de bouwmarkt is voldoende te verkrijgen. Als ik u een tip mag geven zou ik in het venster een uitblaas rooster plaatsen. Dit is ruim voldoende om de luchtjes en vocht naar buiten af te voeren. En geen onsierlijke pijp langs de gevel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100