De plastic/rubberen doppen die aan de onderkant op de poten van mijn trapladder zaten, zijn kapot. Is er iets (wat lang meegaat) om ze te vervangen?

Tot nu toe heb ik ze telkens afgedicht met hobbytape. Maar dat slijt er snel vanaf. Ik gebruik de ladder zowel buiten als binnen. Als ik hem buiten gebruik gaat er aarde in de poten zitten, en dat komt er uit als ik hem binnen gebruik.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Ga gewoon naar de bouwmarkt en vraag of ze nieuwe kunnen bestellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, vernieuwen is de enige optie want die hebben ook een veiligheidsfunctie, namelijk antislip !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, tijdens het zoeken kwam ik als oorzaak van ongelukken ook de doppen tegen die afgesleten waren. Het enige advies is dan: vervang ALLE doppen. Als je in de tuin werkt en er komt aarde aan moet je er gewoon een plankje ofzo onder leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb deze trapladder al heel lang, ik denk al 11 jaar. Ik weet niet meer waar ik hem gekocht heb. Ook kan ik geen merk ontdekken op de ladder, er staat niks op. De kans lijkt me groot dat dit model ook niet meer gemaakt wordt. Zou het zin hebben om met de ladder naar een bouwmarkt te gaan en vragen of ze toevallig doppen hebben die erop passen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou ze dan eerst bellen of het zin heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat me kunnen vertellen of het zin heeft zonder de ladder gezien te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou je kunt toch altijd bellen? Vragen of het zin heeft om langs te komen met die ladder gezien het feit dat die al 10 jaar oud is. Misschien is het antwoord: kom maar want die doppen zijn universeel of kom maar want we meten de poten op en bestellen doppen. Ik heb geen idee, ik werk daar niet dus 1 telefoontje en je weet het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach ja, je hebt gelijk, ik had best kunnen bellen.
Echter, ik was er vandaag toevallig in de buurt (zonder ladder), dus ik ben er eens naar binnen gelopen. Ze zeiden dat de doppen van Altrex ladders in elk geval bij te bestellen zijn (dat zijn wel dure ladders). Over bij bestellen hadden ze niet veel hoop. Ze vroegen naar het merk van de ladder (er staat niks op) en of ik nog een dop had (daarvan is jaren geleden al het laatste stukje van verdwenen). De doppen van de Gamma ladders zijn niet bij te bestellen. Toen ging ik ervan uit dat dat met mijn ladder ook wel niet geval zou zijn. Ik heb toen een Gamma ladder van 40 euro gekocht. Dus ik heb het niet meer tot op de bodem uitgezocht door met mijn ladder daar naar toe te gaan en vragen of ze willen uitzoeken of daar misschien toch nog doppen voor bij te bestellen zijn.
Zet er 4 kurken in uit lege wijnflessen oid. Geen kosten en ze passen zich aan . Met andere woorden, je kan ze er in timmeren en dan blijven ze zitten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet knoeien met ersatz, kurk slipt op een vochtige ondergrond, veiligheid is ook belangrijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kurken erin, dat lijkt me ook wel een goed idee. Ik heb toch nooit te maken met vochtige ondergrond. Buiten staat de ladder op de stoep (die is stroef) of op de aarde (en daar zakt ie altijd wat in weg). Binnenshuis is het nooit vochtig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De tekst had ik goed gelezen en er inderdaad niets van gevonden. Veel succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het eens geprobeerd met kurken. Ik kreeg echter 4 verschillende kurken. Dunne kurken gaan er veel te gemakkelijk in, ze zakken er in weg. Eigenlijk zou ik eens moeten kijken of iemand allemaal dezelfde kurken voor me heeft. Maar het is wel een geploeter, eerst moest ik alweer die tape verwijderen en de aarde er uit halen. Misschien bedenk ik me nog en ga maar gewoon een nieuwe ladder halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inmiddels heb ik een nieuwe ladder gekocht. Het duurde me te lang om nog meer kurken te verzamelen. Nu er geen tape meer om de poten zit (of genoeg kurken erin), heeft de ladder scherpe randjes aan de onderkant, het kan in het vloerzeil snijden.