Kun je een keukenmachine een andere kleur geven? Met folie of verf bijvoorbeeld?

Hij is nu wit en we zouden hem graag in limegroen of rood willen........

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Tuurlijk kan dat. Het heeft iig geen gevolgen voor de levensduur van de machine. Bij een doe het zelf zaak hebben ze verf in blik of in spuitbus. Kijk op de verpakking naar lak voor kunststof, of iig het te lakken materiaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is perfect mogelijk.
Die keukenmachine zal waarschijnlijk van hard PVC zijn.

Schuur de ondergrond vooraf met fijn schuurpapier korrel 320-400 of reinig met een ontvetter en spoel grondig met water.
Breng een grondlaag (primer) aan speciaal voor PVC.
Afwerken met een lak naar keuze in één of twee lagen.
Ideaal hiervoor is een spuitbus met het gewenste kleur.

Indien het een metalen ondergrond is kunt u een gelijkaardige werkwijze toepassen maar dan een grondlaag speciaal voor metaal afhankelijk van de soort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom schuren?? Ik dacht dat het schuren ervoor was om het oppervlak "gladder" te krijgen en gladder dat het nu is, krijg je het nooit meer. Of zie ik dit verkeerd??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De buitenste laag van PVC is een flinterdun vliesje, door dit weg te schuren krijgt u een véél betere hechting.