ik wil een teak tafel [roodachtig] in oud teak laten uitzien hoe moet ik dat doen[ niet rood] ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Tijdje buiten (wel droog) laten staan,dan krijgt ie een grijsachtige tint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt in de handel(doe het zelf zaken) was verwijderaar halen(die hebben de rood gloed aan je tafel gegeven) en dan inderdaad vol in de zon laten staan zoals het antwoord hierboven, dan is ie in no-time grijs zoals het dek van een zeilschip...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Teak is een klasse 1 houtsoort en dit betekent dat het -onbehandeld- minstens 20 jaar mee gaat. Keerzijde hiervan is dat het hout dan wel grijs wordt. Dit gebeurt al vrij snel. En sommige mensen willen dit effect juist graag :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles licht afschuren,met korrel 240.
Daarna helemaal schoonmaken met terpentine.
In oliën met gekookte lijnolie 50% lijnolie en 50% terpentine Na 15 minuten de overtollige olie met een katoenen doek afwrijven, en zo nodig dit alles binnen een uur nog eens herhalen.
Alles weer als nieuw!
Gebruikte doeken direct in water onderdompelen,anders kans op broei gevaar en ontbranding!
Succes
PS,
Maak aan de onderkant eerst een proef stukje om een idee te krijgen.