hoe werkt het automatische sluitingssysteem van een la?

hoe werken de sluitingen van lades die automatisch ingetrokken worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.3K

Het beste antwoord

Het klopt inderdaad dat er verschillende sluitings mechanisme zijn maar een veel voorkomende is inderdaad het gebruik van een veer en een dempingspen. De veer zorgt er voor dat de lade automatisch terug getrokken wordt en een dempingspen zorgt er door tegendruk voor dat de lade langzaam in wordt getrokken. Bij het uittrekken van de la span je automatisch de veer op en zet je deze vast als je hem dan weer sluit komt de veer los en wordt de geleider aangetrokken. Kijk anders even in mijn bron voor meer info.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn verschillende systemen, de meeste met een veer. De allersimpelste werken doordat de rail op het eind een stukje schuin naar beneden loopt, waardoor de zwaartekracht de la wat naar beneden trekt en daarmee het laatste stukje sluit.