Wagner heeft hele goede recencies. maar let wel op het type ( sommige hebben best wat niet al te goede professionele opzetstukken/ accessoires) W16 is zo een voorbeeld. Maar kan je er niet beter een huren bij de Gamma? ( mijn idee) ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bijna elke behangafstomer doet zijn werk. Het reservoir met water word gewoon verhit naar iets boven de 100°C en er is stoom.
Echter zit het verschil vaak meer in de degelijkheid, veiligheid en de accessoires.
Vaak is het belangrijk om te kijken naar het merk. Is het een degelijk merk of een huismerk van een discounter.
Is het staal van de ketel dik of dun.
Is de slang van de ketel naar de stroom afstoten van degelijke kwaliteit.
Met al deze info achter de hand kunt u een degelijke behangafstomer kopen denk ik.

Op de vraag welke de beste is.
Dat is een combinatie tussen degelijkheid en een persoonlijke keuze.

Ikzelf zou gaan voor afstomers van het merk karcher of wagner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al heel lang een Kärcher stoomapparaat. Eén van de hulpstukken is een afstoomplaat. Heb er al veel en vaak behang mee verwijderd en met de andere hulpstukken, waaronder een spuitmond kun je, in combinatie met b.v. een plamuurmes, de meest hardnekkig verlijmde behangresten van de muur krijgen. Daarnaast kun je het stoomapparaat nog voor vele andere klussen gebruiken. (schoon maken, ontkalken, voegen reinigen etc.). Ik ben er zeer tevreden over, heb zoals gezegd dat apparaat al heel lang en doet het nog steeds zeer goed.