Om de basis van de haren goed bij elkaar te houden zodat ze niet zo snel gaan uitstaan, dit werkt niet zo netjes :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Houdt ook druppels verf tegen als je de kwast enigszins verticaal omhooghoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kwast slijt tijdens het schilderen, dus worden de haren korter, zijn ze erg veel korter, dan haal je het touwtje er af en kan je weer rustig schilderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snelle rakker ;)"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar niet echt het antwoord waarom dat touw er nu om zit ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het gebruik van een touw om de haren van de kwast, kan men de haren langer maken, het touw geeft steun, als de kwast tot de helf is afgesleten, haal je het touw er af en heb je weer een volwaardige kwast, met de haren op de normale lengte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hee, dat had ik me nog niet bedacht. slim :) + voor dit antwoord!
De duurdere kwasten met een touwtje, geven mooier schilderwerk.
De kwast heeft lange haren die na veel gebruik korter worden. Haal dan 1 of meer wikkels van het touwtje los en de haren worden weer langer. Dit is net zo vaak te herhalen tot het touwtje op is, Op deze manier gaat de kwast veel langer mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De echte schilderskwast is gemaakt van varkenshaar.

Varkenshaar is moeilijk bij elkaar te houden met lijm en indien het te lang is zal het gaan breken.

Om te zorgen dat het haar niet uit de borstel valt of breekt wordt het bijelkaar gebonden, en zoals de andere hierboven al beschreven hebben kan men tijdens het gebruik een aantal wikkelingen er af halen om met een ietwat versleten kwast toch een goed resultaat te behalen.