Hoe kan ik het roldeurtje van een oud ladenkastje repareren? Het groene lakenstof wat de jaloezietjes verbindt is gescheurd.

Een restaurateur vraagt €800,- en haalt waarschijnlijk het hele kastje uit elkaar voor de reparatie. Moet dat? Zou ik het zelf kunnen?

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik ga proberen de latjes aan elkaar te lijmen op het punt (dat is de bodem van het kastje) waar de latjes redelijk plat achter elkaar liggen. Dank voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loenie, dat is het 'm juist. Ooit heb ik geprobeerd met plakpapier de latjes aan de binnenkant aan elkaar te zetten, maar dat hield niet. Met mijn ene hand vol plak naar binnen, met de andere hand de twee delen aan elkaar vasthouden (dat moet dus uren). Het kastje uit elkaar durf ik niet goed, het is nogal antiekerig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en je hebt er geen foto van zodat we ongeveer een beeld kunnen krijgen van het kastje? :)

Antwoorden (5)

Als je handig bent kan je het zelf... Je kan nml. alles zelf repareren als je handig bent ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem de maten van het roldeurtje op en kijk eens op Marktplaats, daar staat misschien eenzelfde soort kastje op voor een prikkie.
Verwissel dan gewoon het deurtje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een idee, maar als ik het deurtje kan verwisselen kan ik het kapotte deurtje ook repareren, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom, meer info wat kan je? Wat niet? Wat is je budget. Zet er een foto bij. Heb je gereedschap?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien lukt een reparatie maar dan moet je wel dezelfde kleur stof zien te vinden en het moet soepel kunnen rollen.
Lijkt me moeilijker dan een deurtje verwisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Datelmont, dit is meer voor de vragensteller denk ik;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het ook. Maar dit zal die toch ook lezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vast wel, nog een compliment voor je Avatar ;)"
Zit er nergens tussen je vrienden en/of kennissen een handige man of vrouw, die je dit karwei durft toe te vertrouwen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is te bezien of het kastje helemaal uit elkaar moet.
Je moet even uitvogelen wat de makkelijkste manier is om het gerepareerde roldeurtje terug op z'n plek te krijgen.
Waarschijnlijk vanaf onderen.
Met een beetje durf is 't zelf te doen.Die latjes zitten in een groef en onderin op een rol en zijn nu het doek eraf is makkelijk eruit te krijgen. De restanten van het doek verwijderen latjes netjes op een rij en opnieuw een zelfde maat lap erop plakken. Goed laten drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk, bisonkit en een lapje katoen aan de achterkant plakken.