hoe kun je plastic lijmen als je het kapot hebt gemaakt?

ik heb perongelijk een handzeep ding ^^ (soort plastic buisje) laten vallen en hij is kapot, nu wil ik het zo snel mogelijk maken? het is snel breekbaar plastic en ongeveer 1mm dik. wat voor lijm kan je hiervoor gebruiken????

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Poet
10 jaar geleden
De HEMA heeft dat soort lijmen tegenwoordig ook. Verder natuurlijk elke bouwzaak

Antwoorden (1)

De draagkracht van 1 mm is niet zoveel. Ik raad je aan:
Maak het handzeepding leeg, schoon en droog. Plak ducktape aan de binnenkant tot het handzeepding weer heel is. Dan aan de buitenkant laat je secondelijm in de barst/scheur lopen, ook een randje dat over het plastic heen valt. (dus dikker lijmen dan de scheur alleen) Op dezelfde plaats stukgaan, doet het handzeepding nu niet meer.

Teveel werk? Doe alleen ducktape aan de buitenkant!
Zorg er wel voor dat het oppervlak schoon en droog is.