Kan er een element in beton zitten wat magnetisch wordt bij wrijving?

Vandaag heb ik een paar gaten geboord in binnenmuren van mijn woning. Bij één muur stond het betonstof als een soort piekhaar op het betonboortje na het uit de muur te hebben gehaald. Hoe kan dat? Of zijn we op iets van metaal gestuit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Feli, je bent de ontdekker van het magneton haha.
Nee sorry zou het niet weten, goeie vraag!

Antwoorden (2)

Ik denk niet dat dat perse het geval hoeft te zijn. Het doet mij ook denken aan statische elektriciteit. )Google daar maar eens op). Ook omdat het als een piekhaar op het betonboortje blijft zitten. Bij sommige materialen kleding zit ook iets wat statische elektriciteit veroorzaakt. Dan knettert je haar als je zo'n trui uittrekt of blijft je haar dan even rechtop staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je betonijzer doorgeboord, het ijzervijlsel, gaat als torentjes op het betonboortje staan.
dat magnetisch is geworden door het boren.