Lamelparket: schuren of olien?

Wij hebben een lamelparket eiken vloer die inmiddels 5 jaar ligt. Zo hier en daar zijn er vet- en andere vuilplekken ontstaan en we willen hem graag een opknapbeurt geven. Er is ook sprake van wat lichte plaatselijke krassen. Wat kunnen we het beste doen? Olien of eerst schuren en dan olien? Olien (machinaal) heb ik ervaring mee, schuren niet. Is het goed zelf te doen of kunnen we het beter laten doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

olien.... absoluut niet schuren!!!!
er zit nu een soort van beschermlaag op.. als je gaat schuren beschadig je die ook en krijg je rare lelijke krassen die je niet meer weg krijgt... met olien.. berijk je meer dan je denkt...
succes
ben namelijk zelf ook is die fout ingegaan om eerst te schuren... gelukkig eerst alleen in me gang geprobeerd... en het werd er echt niet mooier op... de rest heb ik eerst goed schoongemaakt en toen behandeld met olie... dat is echt prachtig geworden... glans weer helemaal terug en ook vage en doffe plekker zijn weg...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onzin......
burgos
11 jaar geleden
Nou bestaat niet hoor,kan echt niet zonder schuren, hoe wil je de krassen er uit krijgen dan???
Aangezien ik zelf zo'n 8 jaar in het parket gewerkt heb zal ik jou daar een zinnig antwoord op geven.
Voor je parket opnieuw gaat behandelen dan moet je ten alle tijden schuren.
Maakt wat dat betreft niet uit of je ga oliën of lakken.
Als je niet zeker bent of je het zelf kunt zou ik het risico niet nemen maar dit uitbesteden aan een parket bedrijf.
Die hebben de spullen en ervaring om het goed te doen.

Gaat het allen om plaatselijk licht opknappen kan je de vloer eerst ontvetten en dan plaatselijk een dun olie laagje aanbrengen.

Mocht je vragen hebben mag je me hier altijd een privé bericht over sturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
Kijk als je een antwoord geeft, moet je het wel weten,en niet zo maar iets plaatsen.+++
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grijnzzzzzzzzz