Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik een kast die in de grondverf staat in een teak-look verven???

Wij hebben een ladenkast die in de grijze grondverf staat, en we zouden die graag in een teak-look willen verven. Is dat mogelijk?? En zoja, hoe???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch geen bin Ladenkast?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Wordt denk ik lastig, omdat je bij teak de houtstructuur ziet, met noesten en zo. Je kunt hem dan het beste kaal schuren en beitsen in teakkleurige beits, die bestaat n.l. wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen als je houtimitatie kunt toepassen, anders niet.
Wil je de kast niet kaal halen en er toch iets mee doen, dan kan je overwegen om de kast een aantal keer te tamponeren met een teakbeits. Dit tamponeren/ deppen doe je met een pluisvrije doek, al dan niet met kwasten en vegen. Wel een proefstukje opzetten voor het 'gevoel'
Als je tot zo iets dergelijks besluit, geef de kast dan eerst een okergele of rood bruine onderlaag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle beits producten met teaklook zijn transparant zodat u de grondlaag zal blijven zien. Dus eerst schuren tot op blank hout of die grondlaag overschilderen met een kleur wat op teak lijkt.
Zie ook eens op een interessante website ivm teak schilderen, vernissen, enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan rubber blokjes waarmee je een houtstructuur door de teakbeits heen kan trekken.
Volgens mij ooit door sikkens en/of decorette verkocht met bijpassende gebruiksaanwijzing!
Informeer eens bij akzo dhz coatings in sassenheim!
Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
Akzo is het moederbedrijf van sikkens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding