Wat moet je doen als je slaapkamer deur geluid maakt wanneer je in en uit de kamer wilt?

Ik heb al met teflon oil geprobeert, maar het helpt niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor geluid? Piept, knerst, schuurt, kraakt? Waar komt het vandaan? Van een scharnier, van de boven- of onderkant?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het komt van de onderkant en maakt een soort boot geluid

Het beste antwoord

Een soort boot-geluid, denk ik aan een lage brom, als een misthoorn? Dan zal de deur ergens tegenaanschuren. Als het van onder komt, dan loopt de deur waarschijnlijk aan tegen de drempel, maar misschien ook onderaan tegen de sponning. Het kan zijn dat je op de plek waar dat gebeurt zelfs een vage schaafplek op het hout ziet. Het beste is: eerst precies uitvinden waar-ie aanloopt (met een stukje papier), dan de deur uit de scharnieren lichten en dat plekje bijschuren of –schaven. Als-ie maar een heel klein beetje aanloopt (en dat denk en hoop ik eigenlijk) kun je ook proberen die plek goed in te wrijven met kaarsvet. Dat wil wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

De deur even uit z'n scharnieren tillen een likje vet op de vaste scharnierpunten, en de deur terug plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een motivatie op de min zou ik erg op prijs stellen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank Loenie hier word ik weer zo vrolijk van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ gewoon een goed antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke plus TX !
vet er tussen wat je ook op je ketting van je fiets kan smeren. alleen op de scharnieren natuurlijk . het is wel een vies spulletje mijn man raad aan het met sla olie te proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan inderdaad aan een stroeve schanier liggen en dan moet het probleem met een likkie vete op te lossen zijn.
Het kan ook zijn dat het schanier een beetje scheef zit en dan wringt de boel en dan krijg je de piep weer terug na verloop van tijd.
Ook kan de deur een beetje scheluw hangen en dan loopt hij ergens aan in de sponning. Dit kun je controleren als je b.v. aanloopsporen op de verf aan de binnenkant van de sponning ziet. Door een papiertje tussen deur en sponning te houden kun je het klemvlak ook opzoeken. Als dat het geval is moet de schaaf er aan te pas komen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WD40,
als het een scharnier of het slot is.
Als het hout op hout is, kan je vaak de deur simpel iets hoger hangen, door een ringetje in het scharnier te leggen. (of iets lager door er een ringetje uit te halen, of er een dunner ringetje in te leggen.)
Kan dit niet dan kan je hout op hout proberen te smeren met kaarsvet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graphite poeder is speciaal voor hang en sluitwerk vervaardigd. Olie en vet trekken stof aan en maken het probleem alleen maar erger. Siliconenspray helpt ook maar komt niet overal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon boter doet het anders ook hoor :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel laat de deur 's nachts open!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordat je een goede en bruikbare tip kan geven is het belangrijk te weten om wat voor deur het gaat. In het algemeen kunt u meerdere problemen hebben.
Zijn het de scharnieren? Of maakt het slot of deurkruk het geluid? Of loopt de deur aan?
Als het laatste het geval is moet er misschien iets van de deur geschaafd worden.
Er vanuit gaande dat het de scharnieren zijn is het het beste om de deur uit de scharnieren te halen. De scharnierpennen te schuren, dan invetten en terug plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op een schappelijke tijd thuiskomen zodat je vrouw niet gaat klagen als ze wakker wordt van je :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het meest gebruikte voor dit probleem is WD40, zij gebruiken ook de slogan 'Stopt piepen en kraken'.
Aangezien dit een dunne olie versie is zal je dit om de zoveel tijd (lees 7 a 8 maanden ) moeten herhalen.
Ook kan je het scharnier invetten met dikkere vetten, zoals kogellagervet of consitenten vet (nee geen ooievaarskuitenvet). Ook is het misschien raadzaam om de scharnier pen na te kijken of deze nog recht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deuhr slopuuh en uhn nieuwah kopeuh