Hoe kan je deze muur weer zo netjes mogelijk dicht krijgen?

Hoe kan deze muur het best weer volledig gedicht worden, en wat is de betaalbaarste oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

Je kan het best gips blokken gebruiken en daarna laten stucen, dit is als je het vast wilt hebben, maar als je het later weer wilt weghalen kan je beter met gipsplaten werken, dit is makkelijker en sneller. maar het is niet al te stevig, een hamerslag is genoeg om er een gat in te krijgen. dit is als je er isolatie tussendoet zo niet dan is het iets moeilijker om een gat erin te krijgen dit kan je verhinderen door eerst het te beplanken en dan de gipsplaten erop vast te lijmen of schroeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf dicht maken met gasbetonblokken.
Bij de bouwmarkt te koop en daar geven ze ook advies.
Ze zijn gemakkelijk op maat te maken met een zaag. Ze zijn licht, thermisch isolerend en stapelbaar. Gasbetonblokken zijn veel groter dan bakstenen en daardoor is een wandje snel gebouwd.

Hier is een filmpje over hoe je het moet doen.

http://www.moviq.nl/video-muur-bouwen-gasbetonblokken

http://www.klusservice.nl/klustips/muren-en-wanden/scheidingswand-van-gasbetonblokken.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een raamwerk van hout en schroef daar gipsplaten op. De naden afwerken met gaasband en fix en finich van knauff De koplatten wel verwijderen.Bij gipsplaten van 60cm breed je raamwerk 30 cm hart op hart.Bij grote platen 40 cm hart op hart. Grote gipsplaten heb je in verschillende dikte.

Toegevoegd na 15 minuten:
De gipsplaten snij je op maat met een stanleymes.Als volgt, je snijd de voorkant in langs een rei of rechte lat.Dan breek je de plaat en snijd de achterkant los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dubbele plaat overlappend geeft een nog strakkere wand.