Met wat voor soort verf kun je plastic het beste beschilderen?

Ik zoek naar een verf die glad opdroogt, niet bladdert en in veel kleuren te krijgen is. Het is voor het beschilderen van plastic speelgoed. Ik dacht zelf aan de verf die je bij modelbouw krijgt, maar dat zijn altijd van die kleine potjes en erg duur. Is er een goedkoper alternatief? Tenslotte, waar kan ik die verf het beste halen?

Toegevoegd na 4 uur:
Overigens is het meer als kunstobjectje bedoeld straks, dan als speelgoed. Maar toch fijn als het een beetje veilig is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
27.3K

Het beste antwoord

als je toegang hebt tot de groothandel kun je het beste autolak kopen. erg glad. en sterk. dan krijg je wel eerst een primer.

Je moet wel rekening houden met wat voor soort plastic het is. Sommige soorten gaan breken na het lakken.

primer - lak - blanke lak - is een verstandige keuze.
Er zijn tegenwoordig veel waterverdunbare en/of watergedragen verfsoorten/lakken beschikbaar.

bel eens naar een sikkens groothandel en vraag naar autowave en of dit geschikt is. :-)

succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
oh ja, autolak met de blanke lak erover heen is lekker sterk... daar knaagt een kindje niet zo snel iets vanaf... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt bij de bouwmarkten plastic primer kopen, die je als grondverf gebruikt. Daarna gewone lakverf. Echter: je schrijft dat het voor speelgoed is. Kinderen stoppen speelgoed in hun mond, dus het lijkt me geen goed idee om speelgoed te verven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken kun je kunststof inderdaad eerst behandelen met kunststof primer. Maar zelfs dàn hangt het van het soort kunststof af of het wel of niet afbladdert.

Ik heb afgelopen zomer wat speciekuipen gesjabloneerd met tomaten en aardbeienmotieven. Daaronder had ik eerst ook een kunststof primer gedaan, maar gisteren bij het opruimen en schoonmaken ervan zag ik dat er toch hier en daar wat afgebladderd was.

En aangezien je speelgoed toch ook regelmatig schoon moet maken, of bekwijld wordt, lijkt het mij ook niet verstandig om het uberhaupt te verven.