Wat is het nut van een slagplug als je ook een schroef in een plug kunt draaien...?

Wat is het voordeel van een slagplug? En wat us het verschil tussen een slagplug en een schroef die je in een plug draait? behalve dat je de slagplug moet slaan en de ander moet draaien

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
55.1K

Het beste antwoord

het voordeel van een slagplug is dat het je veel sneller kunt werken. en als je er een paar honderd pluggen moet verwerken kan dat uren montage schelen.
gat boren, beugel plaatsen en dat met een hamer de bout er in slaan. i.p.v. schroeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je een plank tegen een muur wilt bevestigen met plug en schroef, dan is het eerst boren, plug er in, passen en schroef door plank in plug mikken.
Met een slag-plug boor je door de plank in de muur en zet ook de plug door de plank in de muur, een flinke tik met de hamer, en hij zit vast.
jc54
11 jaar geleden
Het doel van een slagplug, is het kunnen losdraaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slagpluggen zijn eigenlijk de consumentenversie van het schietmasker: dat is een pistool waarin je spijkers mee in het beton schiet mbv. buskruit.
Boren hoeft dan helemaal niet meer, wel een wapeningsdetector op het ijzerwerk in beton want er viel nog wel eens een dode bij door ketsend ijzer.
Vroeger had je daar dus een wapenvergunning voor nodig, nu weliswaar niet meer maar er gelden wel registratie-eisen zoals type-goedkeuring en een ID-kaart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een slagplug zit muur vast het slaan gaat sneller dan draaien een slagplug kun je ook gebruiken in keihard beton ja het werkt sneller dat is het voordeel,nadeel ze zijn duur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie een groot aantal plug bevestigingen moet maken (bijvoorbeeld bij het betengelen van een muur), zal het afzonderlijk voorboren van het hout, het afschrijven op de muur en het vastschroeven al snel beu zijn. In zo’n geval zijn spijkerpluggen een uitkomst: gewoon dwars door het hout en de muur boren (zorg wel voor een scherpe steenboor), plug erin, en met de hamer vastslaan. Spijkerpluggen zijn wel flink wat duurder dan gewone pluggen, maar door de snelle montage verdienen ze zich snel terug. Met een kruiskopschroevendraaier kunt u ze ook weer losmaken.