Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doe je eerst ? Glasvezelpapier aanbrengen, dit schilderen en dàn pas radiatoren en raamkozijnen lakken of andersom? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Radiatoren eraf halen en die spuiten of lakken in de ruimte waar je nog moet beginnen. Dan de kozijnen schilderen en dan pas glasvezelen en dit schilderen en tenslotte de radiatoren weer ophangen.

Toegevoegd na 49 seconden:
Dan hoef je dus alleen de pas geschilderde kozijnen af te plakken met schilderstape als je het glasvezel gaan schilderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de goede tip, ik heb het zo gedaan en het resultaat mag gezien worden. Het lakken van de raamkozijnen (zonder te moeten kijken op morsen omdat er tóch vezelpapier tegen moest komen, was zo wel makkelijk. Vraag me wel af, indien je nadien wil schilderen ipv behangen, dan mag je toch niet teveel met lakverf op muren morsen; acrylverf pakt toch niet op lakverf, toch ?

Andere antwoorden (3)

Bij klussen altijd van vies naar schoon werken. De vieste werkjes het eerst, de schoonste het laatst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst alles ontvetten en schuren(kozijnen radiatoren) Dan de muren behangen met glasweefsel en afwerken met latex. Als laatst de kozijnen en radiatoren afwerken. Zo zou ik het doen.

Toegevoegd na 8 uur:
O ja je moet er wel ff op letten of de glasweefsel een grondlaag heeft,zoniet dan moet je het ff overlijmen als het droog is. En dan pas afwerken met latex.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de radiatoren niet verwijdert, zou ik allereerst de radiatoren met hun leidingen en de raamkozijnen schilderen. Dan hoef je niets af te plakken.

Is het schilderen klaar, dan het glasvezelpapier aanbrengen. Zou er wat lijm op de kozijnen of radiatoren terecht komen dan die direct met een vochtige doek verwijderen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk moet je de radiatoren en kozijnen afplakken want het glasvezelbehang moet nog geverfd worden!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding