Wat kun je gebruiken om een deuk in laminaat op te vullen?

Er is iets heel zwaars gevallen, gevolg een deuk, zo groot als een euromunt en ca 2 mm diep, op het diepste punt.
Onzichtbaar herstellen is vast onmogelijk en dat hoeft ook niet perse maar de toplaag is gebarsten en nu ben ik bang dat er met schoonmaken, water in de onderlaag kan trekken.
Ook gaat er natuurlijk allerlei vuil in dat gat zitten. Ik wil dat gat dus opvullen maar waar kan ik dat het beste mee doen?
De kleur is trouwens creme-wit.

12 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Ha, hier heb ik (helaas) ervaring mee. ;)

Je hebt diverse laminaatvullende middelen in de handel, zoals die van Alabastine. Een dergelijke grote plek haal je er nooit meer helemaal uit.

Zelf heb ik het als volgt gedaan, ik heb de losse stukjes van mijn stuivergaatje voorzichtig naar buiten gebogen en eerst het gat gevuld met laminaatvuller. Daarna heb ik voorzichtig die stukjes weer erin gebogen, geplakt, vervolgens een heel klein beetje celluloselak aangebracht met een kwastje, dit maakt de toplaag weer keihard.

Bij mij ziet het er nu zo uit als op de foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb dat ook gehad dat er en hele deuk gat in me laminaat zat me vriend heeft er kit in gespoten en glad gesterken en nu is het dicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan in een d.z stopwas kopen in de zelfde kleur,daar kan je het heel mooi mee opvullen.
Suc6
burgos
12 jaar geleden
Een reserve plank.

Zowel met klik als met gelijmde laminaat delen kan je 1 plank vervangen. (zonder alles los te halen)

Je moet dan wel een plank hebben, die hetzelfde verkleurd is. Een bewaarde restplank ziet er nog steeds als nieuwe uit, terwijl de vloer vaak een stuk lichter is geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Summo
12 jaar geleden
helaas, dit zijn tegels en die zijn er (weet ik vrijwel zeker) alleen rij voor rij uit te halen dus om 1 in het midden te vervangen moet ik de hele (nou ja halve) kamer slopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zaagt de kapotte plank eruit,
daarna lijm je er een nieuwe in. In de link een lange uitleg, mislukt het, dan zal je alsnog de halve kamer los moeten halen. http://forum.fok.nl/topic/966033
meubelmakerstruc,maak een soldeerbout heet,giet iets water in het kuiltje en met de bout in het water.het verwarmde deel zal opzwellen .daarna iets lak opbrengen zodat de plek geen water opneemt.werkte bij mij perfect.
succes.