Maar hoe maak ik best een toren aan mijn tuinhuis?

eindelijk heb ik mijn supertuinhuisidee voor buiten: een minidroomkasteel met 2 torens. Maar hoe maak ik die best, zodat ze niet te strak zijn? Kan dat bv. met papiermaché (het tuinhuis staat uiteraard buiten...)?

12 jaar geleden

Het beste antwoord

dat doe je met jute doeken die je in glasvezelbehanglijm sopt en dan uitknijpt . het tuinhuis bekleed je eerst met fijn kippegaas en daar doe je de jute dan omheen. zo bouwen we ook praalwagens die lang mee moeten gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
even nog een toevoeging;die torens kun je van tuinhout maken of van betonijzer(dan zou je wel moeten lassen) je maakt alleen het frame van de torens en die bekleed je met het gaas .evt met een ijzerdraadje voor stevigheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het goed droog is kun je het met iedere soort verf opleuken en als die dan goed droog is bewerk je het met caparol(building protector)
liveisgreat
12 jaar geleden
okee, dat ziet er idd wat steviger uit dan papiermaché. +
Ik vroeg me al af waarmee men de praalwagens bouwt. Nog even die caparol zoeken, een model tekenen en dan aan de slag volgende zomer. Hoe lang is "Lang meegaan" bij praalwagens? Mijn tuinhuis moet natuurlijk liefst blijven staan zolang ik hier woon. Wordt het materiaal echt hard dan door die glasvezellijm? En is jute niet vrij grof om te beschilderen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gemiddeld gaat dat 10-20 jaar mee op een praalwagen maar je zou meer lagen protector erop kunnen doen natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jute lijkt grof maar door de lijm veeg je de gaatjes vrijwel dicht. je zou ook nog kaasdoek kunnen gebruiken. ik wens je veel bouwplezier!!!

Andere antwoorden (1)

Ik ben bang dat papier maché niet zo lang houdt... maar misschien kun je je het beste oriënteren op follies in je zoektocht naar het beste materiaal. Zie link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
zo super inspirerend, die follies. Jammer dat er maar één te vinden is in België. In ieder geval al een + voor jou!