Hoe bewaar ik restverf.

Het komt vaak voor dat als je geschilderd hebt er nog, b.v. een halve bus verf over is.
Hoe kan ik deze "restverf" het beste bewaren zonder dat er een (vel) op komt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

De deksel met een hamer goed vastslaan en daarna de bus op zijn kop bewaren.
Blijft hierna wel 10 jaar goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En na die 10 jaar,vind je de kleur niet meer mooi en lazer je de verf alsnog weg. Wel milieubewust natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik herken dat Moolkeesje, soms zit je in een bruine perioden, soms in een blauwe, heel vaak gooi ik restjes bij elkaar, doe er wat terpentine bij, en dan kan je, als de kleur niet te gek is, je kippenhok of schuur er mee schilderen, of ik koop een paar tubes kleur en breng hiermee de verf op kleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige juiste antwoord. En het zal je verbazen hoe goed dat restje verf nog ooit van pas gaat komen. Heb je hem na tien jaar nog niet nodig, dan wacht je gewoon nog een paar jaar tot het weer in de mode is ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang,dat ik niet meer zo lang heb, Marleen. Zo wordt je door zo'n onnozele vraag over verf weer eens met je neus op je sterfelijkheid gedrukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dan is het een ander verhaal natuurlijk. En dan kan ik me ook wel voorstellen dat je wel betere/leukere dingen te doen hebt dan schilderen...
itsme
13 jaar geleden
is inderdaad het juiste antwoord +1
Deksel goed sluiten en de bus voor het wegzetten eerst even op de kop zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zorgen dat hij goed gesloten is en in een vorstvrije ruimte bewaren bv in je kelder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bus verf goed sluiten en ondersteboven weg zetten. Je zult merken,dat de verf dan goed blijft,maar dat je ze nooit meer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent niet zo'n schilder he?
wel een plusje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Ed tot een jaar of 12 geleden deed ik heus bijna alles zelf schilderen, behangen, meubels bekleden, je noemt het maar op! Alleen aan de tuin had ik een pesthekel,in tegenstelling tot jou,waarschijnlijk. Maar een herseninfarct in 1998 gooide roet in het eten en diabetische retinopathie zorgde voor de rest. Nu kan ik er alleen nog over mee praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je er ondertussen nog wel 12 jaar er bij gekregen, maar ik begrijp je goed, ik heb niet veel woorden nodig.
Het spijt me voor je, je bent een goed mens.
goed dichtslaan zodat hij niet kan lekken enzo. en op een droge plaats wegzetten in de schuur bijvoorbeeld of op zolder achter een schot.