Hoe voorkom ik dat het overdrukventiel van mijn compressor opengaat ??

Telkens als mijn compressor bijna op druk is springt het overdrukprofiel open en gaat dan niet meer dicht.
Als ik de compressor afzet zakt hij terug tot een klein beetje druk, en sluit zich dan. Als de compressor weer aangezet wordt begint alles weer opnieuw.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

inderdaad drukventiel afstelling,even openen en inwendig
reinigen ,daarna bewegende delen licht in olieen ,door het vaak lange stilstaan en koudere omgeving word oud vet
wat taaier.met dunne olie vaak goed resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan is je overdruk ventiel op de verkeerde druk ingesteld
of versleten en aan vervanging toe.

of je moet er vanuit gaan dat je drukmeter verkeerd staat ingesteld en dat de actuele druk eigenlijk hoger is hij aanwijst
en dus eigenlijk al in de gevarenzone zit met overdruk
lijkt me dat je hem flink moet nakijken

is de schaal verschoven misschien ?

lijkt me erg gevaarlijk
12 jaar geleden
Datzelfde heb ik in het verleden met compressoren van het merk "Cremers"mee gemaakt.Daarbij was het een kwestie van het druk ventiel losdraaien en de boel(zitting+klepje) schoonmaken.Het was gewoon vuil (losse metaaldeeltjes) wat uit de tank losgekomen was.