Hoe zwaar is een stalen Hörmann kanteldeur, afmeting 237 cm breed en 215 cm hoog?

Ik zie op internet een geschikte Hörmann kanteldeur voor de garage.
Afmeting 237 cm breed eb 215 cm hoog.
Deze wil ik ophalen met een aanhangwagen waar kozijnen mee vervoerd worden (glaswagen).
Nu zou ik graag willen weten of je met twee man de garagedeur op zo'n glaswagen kunt tillen.
Ik heb geen idee hoe zwaar zo'n deur is.
Wie weet dat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ong 30- 35 kg
Bordensteker
8 jaar geleden
Kennelijk doordat die deuren op maat worden gemaakt, vind je nergens een gewicht op het internet, heb ik de indruk.
Dus je moet het vragen aan deze verkoper (en dan hopen dat hij er niet maar een slag naar slaat, want om zoiets te wegen is al een probleem op zich), of aan andere mensen die het zouden kunnen weten. Misschien wil een leverancier je wel een schatting geven als je het vriendelijk en/of listig vraagt. Meer kans heb je dan op een echt doe-het-zelf klusforum. De schatting die hierboven al gegeven is zou overigens op het eerste gezicht best kunnen kloppen. Het gewicht tillen zal wel lukken, maar je moet het tijdens het laden uiteraard ook nog netjes rechtop weten te houden, wat tegen kan vallen als het waait.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook 100kg zou met twee man nog wel moeten lukken en zo zwaar is ie zeker niet.

Antwoorden (1)

Ervan uitgaand dat het een Berry deur type N80 is, is deze door twee man te tillen. (ik spreek uit ervaring) de deur is in ieder geval lichter dan thermopene van dat formaat, dus ook de glaswagen wordt niet overbelast !•) Succes met de klus. Als je het exacte gewicht wilt weten kun je het beste even vrijblijvend een Hörmann dealer bellen ....