Wat doe je tegen roestplekken in het verfwerk?

Een aantal jaren geleden is één van onze ruiten vervangen. De glaszetter heeft spijkers gebruikt die roesten. Na het schilderen ziet het er even netjes uit, maar na verloop van tijd ontstaan er weer roestplekken in het verfwerk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.9K

Het beste antwoord

De beste en in mijn optiek enige oplossing is de spijkers te vervangen door rvs spijkers of eventueel verzinkt.
De roestvorming ontstaat denk ik van binnenuit. Door de werking van het hout op de spijkers. (Ware dit niet zo dan was je verfwerk wel aangetast).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je glsaszetter heeft de verkeerde spijkers gebruikt,of je hebt niet goed geverfd ,er zijn twee goede maniern om dit probleem op te lossen,met niet al te veel werk.
een manier is de spijkers eruithalen en vervangen door messing spijkers en de boel dan weer opnieuw te schilderen en de andere manier is de spijkers vrij te schuren en iets dieper met een drijver in het hout te slaan en dan met een roestwerende menie aan te tippen het schilderwerk opnieuw te gronden en lakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat echt helpt is ze eruit halen en nieuwe glaslatten, de zogenaamde neuslatten, zetten en die bevestigen met montagekit. Zelfs gegalvaniseerde schroeven helpen niet want die beschadigen tijdens het indraaien het opvulmiddel krimpt, de verf scheurt en dan krijg je toch weer die roestplekken na verloop van tijd. succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1