kan ik mijn muur schilderen met normale acrylverf?

normale verf die je gebruikt om schilderijen te maken. kan ik dat gebruiken om bijvoorbeeld bomen mee te schilderen op mijn muur in huis? Kan ik dat gewoon proberen, een test stukje met bijv zwart?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, hoor, dat kan. Acrylverf hecht zowat aan alles en zeker aan een binnenmuur. Voor de zekerheid zou je nog een laag gesso als ondergrond kunnen nemen.

Het kan inderdaad. Ik heb ooit een kamer over moeten nemen waarin de hele kamer met acrylverf geschilderd was. Iedereen die bij me kwam vond het lelijk omdat. De verf een apart gloedje/textuur heeft. Je kunt er ook flinke kippenvel van krijgen wanneer je met je nagels over de muur heen gaan. Net een krijtbord.

het kan wel maar je moet jezelf wel bedenken ... is het een huurhuis is het bijna niet te doen om het er weer af te krijgen en als je het een andere kleur wilt hebben kan het alleen maar met akryl verf wel een dure aangelegenheid.

Mijn eigen ervaring is een muurschildering in de keuken van een doorkijk uit een raam op een toscaans landschap. Dit is zeer goed gelukt en de verf zit er al 8 jaar op.De ondergrond is gewoon een wit gesausde muur. Het is leuk werk en kan het je zo aanraden. Bevalt het niet (meer) dan ga je er weer met wit overheen. Succes. Toegevoegd na 3 minuten: P.s. Met gewone tubes acrylverf gedaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100