Heb je een Schluter profiel nodig om een mat weg te werken in een tegelvloer?

Mat moet in een verdiept stuk komen van een tegelvloer direct achter de voordeur waar ook een luik zit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

hoi disp,

ook ik had dat probleem. heb ik als volgt opgelost:
sla een stevige opstaande (houten) rand rondom de meterput, tot de hoogte die de vloer moet hebben.

op deze rand, dus over de put heen, leg je een plaat, zo groot als nodig is om de voordeur fatsoenlijk te openen en een mat in te kunnen leggen.
hou er rekening mee, dat de deur ook over de mat moet kunnen.

vervolgens een rand op deze plaat maken, tot de gewenste vloerhoogte. (nu uiteraard met de tegeldikte rekening houden.

dan cement storten, zorg voor erg vloeibare cement, zodat het goed aansluit onder de plaat.
je kan met een stokje de boel aanporren.

een grote plaat over een kleine put geeft natuurlijk meer problemen dan een plaat die weinig groter is dan de put.

na drogen, het houtwerk slopen, eventueel afwerken met pure cement. koop een mat en snij hem op maat.

zie je nog cement in opstaande rand, omdat de tegels veel hoger liggen, dan kan je dat verven met dodekop.
dodekop is verf die nooit meer ergens van af gaat, dus voorzichtig voor de tegels en voegen.

veel suc6
groeten, Dré