Welke betaalbare stof is ideaal om een superstevige zitzak te maken?

Ik wil een zitzak van minimaal 3 bij 2 meter maken. Hierop komen toch al snel 4 mensen op te liggen/staan. Ik ben bang dat mijn stof kapot gaat en 1.000 liter vulling naar buiten komt zetten.

Moet ik voor superstevig of superelastisch gaan?
De zitzak komt aan 3 kanten klem tussen de muren te liggen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
wat vind jij betaalbaar?

Antwoorden (2)

Je kunt kiezen voor nylon, dit wordt onder andere voor zitzakken en tuinkussens gebruikt. Gebruik hierbij ook nylon garen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Canvas, dat is niet zo glibberig als nylon en meer geschikt voor een zitzak binnen. Er bestaat speciaal knoopsgatengaren om mee te naaien, dat is superstevig.
Als je verstandig bent maak je een evengrote binnenzak van katoen en naai je in de canvaszak een rits, zodat hij eventueel nog eens gereinigd kan worden.