Hoe kan ik het beste kleding/textiel verven? (zie uitleg)

Voor de aankomende carnaval heeft mijn carnavalsgroep zilvere kleding nodig. Wij willen dus AL onze kleding zilver verven. Maar hoe kunnen wij dit het beste doen? Het gaat om verschillende kledingstukken van verschillende stoffen gemaakt. Wie heeft tips, of weet hoe ik dit het beste aan kan pakken?

ps. Weet iemand wat voor verschil het maakt voor donkere of lichte (witte?) kleding?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

niet alle stoffen laten zich even goed verven. vooral synthetische stoffen nemen de verf vaak niet op en krijg je dan dus helemaal niet geverfd.
ook de originele kleur kan het eindresultaat beinvloeden.
eventueel kun je donkere kleuren eerst 'ontkleuren'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enkele jaren geleden heb ik tegen de kerst een lelijkgeworden lichte lampenkap gewoon met een spuitbus zilver gespoten.(Vond ik leuk voor de kerst en ik moest toch een nieuwe kap kopen) Dat ging prima. Of dat op stof die je draagt ook goed blijft zitten weet ik niet, maar het is natuurlijk het proberen waard.