Hoe kan het, dat 1 lampje in mijn badkamer het dan weer wel en dan weer niet doet?

In mijn badkamer heb ik 6 spotjes in het plafond zitten die (neem ik aan) dmv een transformator met elkaar in verbinding staan en via de lichtschakelaar allen tegelijk aan moeten gaan. Nu is er constant 1 lampje wat het dan weer wel en dan weer niet doet. Ik heb dit niet zelf aangelegd en de transformator ligt op een verlaagd plafond wat ik er zelf niet zonder schade uit kan halen. nu doet ie het weer niet. Ik heb een nieuwe ledlampje gekocht en de "kapotte" vervangen. Maakt niets uit. Het gekke is en dat he ik al vaker meegemaakt is dat de kapotte lamp het na verloop van tijd weer gaat doen alsof er niets aan de hand is. Wie weet aar dit aan kan liggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Draadje los. Beter zo spoedig (laten) repareren, anders kan je door vonkvorming brand krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat soort lampjes zijn vaak niet met schroefdraad maar met sleepcontactjes aangesloten. Wat oxidatie tussen die contactjes kan dit veroorzaken. Even reinigen met contactspray o.i.d. (wel eerst de spanning eraf), kan vaak een oplossing bieden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou zeggen nieuwe spotjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit alles op één trafo? Dan kan het daar niet aan liggen.

Ergens zit een los stekkertje, contactje o.i.d.
Misschien kan je het spotje eruit halen en via het gat nog bij een aansluiting.
Als je het spotje eruit hebt kan je die ook meteen goed nakijken en bewerken met een beetje wd40.

Mocht je het ooit nog eens doen, dan de trafo zo neerleggen dat je er via het gat van een spotje bij kan, want een trafo gaan meestal minder lang mee, dan het plafond.