Wat zou er als rugleuning kunnen fungeren voor een matras waar je kussens achter de rug voor wilt gebruiken, dus als een lounge?

Ik zou graag in het midden van een ruimte een matras willen neerzetten en zou daar graag kussens tegen aan willen zetten. maar heb geen idee hoe ik hier een rugleuning aan kan maken. dacht daarom of er een idee is waarbij dit opgelost zou kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

je zou van mdf een bodemplaat kunnen maken ter grote van je matras daar aan verbind je met stoelhoekjes een andere mdf plaat tegen de lange zijde van de onderplaat aan. eventueel kan je er aan de korte kant nog leuning aan vastzetten op dezelfde manier.
de bovenkant van het mdf kan je schuren om er een ronde kant aan te maken en je kan het zelfs nog in vormen zagen.

mdf word veel voor meubels gebruikt, en is gemakkelijk bewerkbaar.

18mm mdf 244x122 heb je al voor 20,- en stoelhoekjes kosten ook maar paar euro.
neem de maten mee naar bv de gamma en ze zagen het gratis op maat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat een losse ruggensteun die je op je matras kunt zetten en je kussens ertegenaan. Gebruikte ik vroeger om in bed te lezen. De steun is verstelbaar, zodat je onder iedere hoek kunt rusten, rechtop of half liggend.
Hij is van buismetaal en de middenstukken zijn voorzien van singels.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die heb ik in bed gehad, maar hij zat niet lekker, en hij beschadigde het behang.
ik heb nu weer gewoon kussens.
maar misschien zijn anderen er tevreden mee.
Ivana
12 jaar geleden
@ Pokemon Hier staat hij niet tegen het behang maar in de vrije ruimte. Prima oplossing en snel verwijderd als je hem even kwijt wilt.
matras neerzetten (rechtop) of neerleggen?
voor rechtop in het midden van de kamer dan kan hij wel wat steun gebruiken van een houten plaat. geen MDF dat breekt te snel. Multiplex is beter. En driehoeken erachter op schroeven waarmee hij iets achterover op de vloer leunt