Wat is de beste dubbelzijdige tape en waar koop je die?

Het is voor in de auto, op het dashboard en precies op het zachte spul (niet hard plastic).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.8K

Antwoorden (6)

Pattex is een goed merk. Ze hebben eventueel ook tapes die je er weer makkelijk af kunt halen door aan een lipje te trekken. Onderstaande link is tape met een grote plakkracht.

Toegevoegd na 1 minuut:
De tweede link van pattex is montageband, dat kan je later weer makkelijk verwijderen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ander goed merk is Tesa. Zie voor meer tapes de laatste link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste bouwmarkten verkopen 3M-tape, waaronder ook de dubbelzijdig plakkende...

Toegevoegd na 5 minuten:
En, als de ondergrond enigsinds zacht is heb je de z.g. 'foam' variant nodig.
Hecht als een gek...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf heb ik ook dingen op mijn dashboard bevestigd, bijvoorbeeld een plastic bakje om mijn zonnebril e.d. in te doen. Daar heb ik klittenband voor gebruikt met zelfklevende laag. Da's makkelijk, want je kunt het er eventueel zo vanaf trekken en weer terugplaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zweer bij Tesa, bouwmarkt, bruna
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb laatst dubbelzijdig plakband gekocht bij een erkende woningstoffeerderij of tapijtzaak.
Deze dubbelzijdige plakband is zo enorm sterk, die heb ik nergens nog kunnen vinden bij bouwmarkten of hobbyartikelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste kan je foam tape gebruiken deze is geschikt voor wat betere bevestigingen. Foam tape is altijd makkelijk te verwijderen omdat je het simpel er afkan rollen.

Houdt er wel rekening mee dat als je dubbelzijdig tape (welk merk dan ook) op je dashboard gaat plakken dat het ooit los komt. De reden hiervoor is heel simpel. de temperatuur in je auto kan varieren van een paar graden onder nul tot 70 graden boven nul. Bij de hogere temperaturen gaat de lijmlaag stropen en laat los van de foam laag. Hierdoor kan het zijn dat het object wat je hebt ge-lijmt te zwaar wordt en loslaat van de tape.

Onder is een link naar meerdere dubbelzijdige tapes. Hier kun je zien welke tape waarvoor geschikt is.