Dat is moeilijk zo te zeggen. Normaal gezien moet de installateur dat berekend hebben, hij kan jou dat zeggen.

Het beste kan je vloerverwarmin laten regelen met de buitentemperatuur. Een weersafhankelijke regeling noemt men dat. Als je het met een kamerthermostaat doet, zal de warmte nog lang blijven toenemen, nadat de CV is uitgeschakeld. Het omgekeerde als het weer kouder wordt: je thermostaat zal aanslaan maar het wordt niet direct warm. Het gevolg is sterk variërende temperatuur in huis.

Regel je met de hand kan je als vuistregel nemen: het aantal graden dat het buiten minder is dan 20°, moet je watertemperatuur hoger zijn dan 20°.
Voorbeeld: het is buiten 5°, dan moet de watertemperatuur 35° worden.

Er bestaan ook ingewikkelde computergestuurde systemen die dat voor jou regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hee, interessant. Daarom heeft onze verwarming dus een sensor binnen en buiten zitten. Wij vroegen ons al af waarom hij buiten wil meten.
temperatuur staat bij ons meestal op 37 graden.

Andere antwoorden (2)

Is voor iedereen anders. Je moet het gewoon een keer proberen, en als het te koud is, zet je hem hoger. Ik geef wel een tip: Je mag niet gelijk van 0 graden naar de 20 graden met vloerverwarming als je tegels hebt. Deze kunnen breken. Je moet elke week ongeveer 3 graden bijstellen om deze dingen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag de vloerverwarming niet te heet laten woprden, dan knallen de tegels eraf. De vloerverwarming moet dus uit een of meerdere aparte circuit nestaan. Via een termosstaatkraan wordt er water in de circuits toegelaten als de temperatuur in een van de circuits daalt. In de praktijk zorgt het regelsysteempje ervoor dat de temperatuur in de circuits niet te hoog wordt. Ik geloof dat dit maximaal 40 graden celcius is. Als het circuit te groot is, wordt het water in één keer rondpompen al erg afgekoeld, daarom moet je meerdere circuits maken, zodat de gemiddelde temperatuur op zeg 25 - 30 graden kan blijven.