Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik een betonhaakje uit de muur?

Zo'n plastic haakje met 4 pinnetjes. Heb 't geprobeerd met een tang maar dat ging echt niet, krijg geen grip op dat ding. En heb nu per ongeluk ook nog eens 't haakje afgebroken.. Help!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het is jammer dat het haakje is afgebroken want anders had je het met haakje en al eruit kunnen trekken.
Misschien dat je er nog een lange schroef er een stukje kan indraaien en dan proberen om het met een tang eruit te trekken.

Toegevoegd na 43 seconden:
Of met een klauwhamer eruit trekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak gaat dit het beste met een nijptang. omdat deze grip bekken heeft kunnen die achter het kunststof haakje klemmen en dan als een klauwhamer weg rollen.

Misschien een oplossing voor een volgende keer "Luchthaakjes" op de link onder staat hoe deze werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O lekker ja... Ik ken het..ik steek er dan een kleine schroevendraaier onder, tikje met.de hamer, en langzaam loswrikken. Werkt dat niet dan ram ik hem van de muur en ga er daarna langs met vulmiddel..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het plastic haakje eraf peuteren en dan de 4 stalen pinnetjes verder de muur in slaan zodat ze gelijk komen met de muur daarna gladschuren met een vlakschuurmachine of stevig schuurpapier.
Eruit trekken als dat al zou lukken zal misschien een groot gat in de muur maken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Met een goede slagschroevendraaier en hamer
( Wel een bril opdoen) kun ook proberen de pinnetjes af te breken als de muur van sterk beton is.
Daarna weer schuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding