Hoe kan ik mijn riem verven?

Ik heb een riem van stof. Waar je de gesp af kunt halen. Hij is zwart, alleen ik wil hem rood verven. Dit kan in de wasmachine met een speciaal spul daarvoor. Alleen aan het einde van de stof zit een metaal aanhangsel wat er niet af kan en dus ook niet in de wasmachine. Hoe kan ik mijn riem verven? Bestaan er andere manieren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat sowieso van zwart naar rood verven erg moeilijk word.!
Amadea
12 jaar geleden
Het is veel handiger om een rode riem te kopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een nieuwe kopen is wel handiger. Alleen ik gebruik deze oude zwarte niet meer, en heb niet veel geld voor een nieuwe.

Antwoorden (5)

je kan alsnog je riem dan wassen in het machine,
doe de riem in een oude kussensloop,
deze kleurt dan ook wel mee maar je beschermt het wasmachine tegen het stuk metaal..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zijn verschillende mogelijkheden voor:

- Een nieuwe riem kopen
- Met speciale textielstiften hem kleuren. (Bron 1)
- Met verf (Bron 2)

succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het alleen om een riem gaat, dan zou ik die helemaal niet in de wasmachine doen.
Maar met de hand verven.
Dylon heeft ook textielverf voor de handwas.

Geschikt voor het verven van kleinere stukken van natuurlijke weefsels. Ook ideaal voor stoffen die niet in de wasautomaat mogen, zoals wol en natuurzijde. Wol en zijde geven een lichter resultaat. Het maakt niet uit of u een berg sokken wilt verfrissen of een hippe, moderner uitstraling geven aan uw lievelings kledingstukken, met DYLON handwas verf bereikt u de beste resultaten waarop u trots kunt zijn. Deze methode is ook heel geschikt voor creatief verven in de magnetron. Zorgt voor heldere kleuren.

http://www.textielverfshop.nl/Dylon-kleurvaste-handwas-textielverf-c-249.html

Alleen een opmerking:
Net als bij het verven van je haren, zul je ook bij het verven van textiel zelden een mooi resultaat krijgen als het resultaat lichter moet worden dan het oorspronkelijk was.
Dus van zwart naar rood: ik weet niet of dat goed gaat uitpakken.
Nu kun je voor 4,50 misschien dat risico wel nemen, maar wil je ook het risico nemen voor je riem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
t is net als je een muur rood wilt verven, maak je eerst de muur zwart en dan pas rood..voor een mooi resultaat..
zo hebben ze bij mij de muur rood gemaakt..
als je op een witte muur direct rood smeert , word nooit mooi..
dus op een zwarte riem zou rood wel kunnen pakken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werkt dit ook zonder dat de riem later nog kan afgeven? Lijkt me een goede oplossing voor de rest! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dat denk ik niet. De verf op de muur is bijna dekkend, de achtergrondkleur bepaalt alleen de toon. Maar als je een zwarte riem rood verft, is die rode verf nooit dekkend, je smeert er geen laagje omheen. Je zult echt eerst moeten ontkleuren en hopen dat het gaat lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het ligt er inderdaad aan wat voor tint rood je zou willen.
Wat Marion zegt klopt wel, dat merk ik ook aan de acrylverf waar ik mee werk.
Maar met textiel zit het toch iets anders.
In riemen zit vaak nylon verwerkt voor de stevigheid, daar pakt verf sowieso niet op, ik denk dus dat het helemaal geen kans heeft op succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt verf die je in water kunt koken daardoor de verf in de riem trekt.
maar of je hem rood krijgt naar je wens?