Ik denk dat mijn sapcentrifuge doorgebrand is. Betekent dit het einde van het apparaat of is er nog een redding mogelijk?

Ik deed ook iets wat niet de bedoeling was: ik deed het restant wat overblijft als je een sappan gebruikt, in het apparaat. Dat ging wisselend en ik merkte wel dat de motor moeite had. Maar: op een gegeven moment ontdekte ik dat als je de stopper van de vulschacht op en neer beweegt, lucht toevoert in feite, de sap er heel goed uit stroomde. Tot ie er mee op hield en het wat begon te stinken.
Doorgebrand lijkt me. Duur sap!!!
Kan ik er nog wat mee? Of een beetje technische broer? (ik ben niet technisch)

Toegevoegd na 2 uur:
ik ga er tzt mee naar een repaircafe maar koop ws eerder een nieuwe. Nu zijn/worden de druiven er bramen rijp en heb ik m nodig..

Toegevoegd na 2 uur:
ik ga er tzt mee naar een repaircafe maar koop ws eerder een nieuwe. Nu zijn/worden de druiven er bramen rijp en heb ik m nodig..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Zeker als hij al wat ouder is, is reparatie kansloos: de dagwaarde staat niet in verhouding tot de reparatiekosten. Daarnaast zit de elektronica zo in de plastic behuizing gegoten dat je het motortje er bijna niet in of uit krijgt.
Mogelijk is alleen de zekering doorgeslagen; dan zou hij het na een tijdje weer moeten doen. Dus als hij het na een uurtje nog niet doet is het echt afgelopen ...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ga ik zeker proberen..En verder was ik al bang voor de rest van het antwoord;-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helaas...wordt het een gang naar het repaircafe, was de moeite van het proberen wel waard..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het was echt afgelopen...maar t proberen waard

Andere antwoorden (3)

Misschien dat je er een nieuw motortje in kan (laten) zetten, maar ik denk dat het voordeliger is om een nieuwe sapcentrifuge aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stuur hem op naar de fabriek ter reparatie, spreek wel af, dat voordat ze repareren ze de prijs aan jou doorgeven, zodat je, mocht dit te duur zijn, er nog van af kunt zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doorgebrand, is gewoon bij de milieustraat inleveren
voor een paar tientjes koop je een nieuwe , anders even wachten tot na sinterklaas dan komen er genoeg nieuwe
(sinterklaas cadeaus )op marktplaats