Hoe schilder ik de houten lijst van een spiegel?

Het is een rechthoekige houten spiegel, en het glas ligt een paar centimeter verzonken. Hoe schilder ik dit hout zonder het glas onder te kliederen? Ik denk dat papieren afplakband niet goed genoeg is.

Toegevoegd na 15 minuten:
De spiegel er uit halen gaat niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat er onder door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je de spiegel niet tijdelijk uit de lijst halen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, o, dat was ik vergeten er bij te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verf kun je makkelijk weer van het glas afhalen met gewoon water of verfoplosser.

Het beste antwoord

je kunt ook proberen een dun kartonnetje tussen het glas en de lijst te leggen, buiten dat kun je verf makkelijk van het glas krabben.

begin met ontvetten, dan licht schuren, dan ontvetten, dan grondverf, licht schuren, ontvetten en aflakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kartonnetje, dat is een handig idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als het kartonnetje te dik is dan kun je een a4 tje eronder schuiven en aan de andere kant een stukje tape zodat het niet gaat verschuiven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee

Andere antwoorden (2)

Aflplak tape zou voldoende moeten zijn, al dan niet in combinatie met het totaal verblinden van de spiegel met een krant. en in ieder geval niet te dunne verf gebruiken. Indien het toch gebeurd de spiegel afkrabben met een scherpe verfkrabber.
Frimu2
12 jaar geleden
ik heb ook een rand van de spiegel geverfd, heb karton helemaal rondom een stukje onder de rand geschoven en laten zitten tot de spiegel helemaal klaar was ik heb de rand gespoten met een spuitbus verf ging best goed.

succes