Als je kraan in de keuken lekt, er zitten op meerdere plaatsen gaatjes in waar het water uitkomt. Waarmee kan je die gaatjes dicht maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (8)

Met siliconen kit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wordt het echt tijd voor een nieuwe kraan! Tegen poreusheid is niet veel te doen. Je zou kunnen proberen om er isolatietape strak omheen te draaien of duct tape,
maar ik weet niet of en hoelang het blijft zitten.
13 jaar geleden
Op deze link kun je exact de juiste materialen vinden en de plaats van de lekkage!

http://eshop.meijerijzerwaren.nl/Docs/Lekken_van_een_kraan_stoppen.pdf

Toegevoegd na 1 minuut:
In duidelijke taal wordt uitgelegd hoe je lekkage kunt stoppen. Moeite waard om het te bekijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er vanaf... Als je kieren bedoelt bij ringen of koppelstukjes kan het al een heel stuk helpen alle ringen even stevig aan te draaien! Waterpomptang pakken en alles rechtsom aandraaien. Als dat niet gaat kun je eventueel de kieren isoleren met tape, even vragen bij de balie van je lokale gamma of praxis of ijzerboer of zo en ze hebben het vast. Koppeling losdraaien, schroefdraad strak omwinden met tape en koppeling weer stevig vastdraaien.

Als het echt gaten zijn van roest of andere aantasting/beschadiging dan heeft het weinig zin om gaten te dichten; je zou stevig waterbestendig tape om de hele kraan heen kunnen winden maar uiteindelijk gaat 't weer lekken... Dan kun je echt beter even een nieuwe kraan kopen bij de lokale klusboer. Wat je dan kunt doen is je huidige kraan losmaken (éérst waterleiding afsluiten!) en meenemen naar de klusboer in kwestie, en tegen hem zeggen "ik zoek een nieuwe kraan in de plaats van deze". Dan weet je zeker dat je de goede aansluitingen neemt en zo.

Toegevoegd na 1 uur:
Ringetjes in de koppelingen vergeten, die had een andere antwoorder er nog bijgezet... Als die zijn uitgedroogd, gebarsten of versleten (soms lijkt het net kurk geworden in plaats van rubber) kun je die inderdaad prima zelf vervangen. Die ringen kosten hooguit een paar euro of zo bij de klusboer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je eigenlijk niet dichten...als er spontaan al kleine gaatjes in zijn gaan komen is dit materiaal al zo dun geworden dat je het waarschijnlijk al zo in kunt knijpen!
Kortom deze is aan het einde van z'n Latijn....
Weet niet wat voor een kraan je hebt maar is het een merk kraan dan zijn er altijd losse onderdelen van te verkrijgen....altijd goedkoper dan een geheel nieuwe kraan en je hoeft hem dan ook niet te laten vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal zijn het afdichtingen tussen verschillende onderdelen die niet meer goed afsluiten. In dat geval kun je ringetejs vervangen.
Als er werkelijk gaten in de buis zijn gevallen moet het wel een slechte kraan zijn geweest en kan je hem beter vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kraan is versleten. Als de kraan niet van jou is of je wilt er weinig geld aan uitgeven, kun je ook een kraan kopen op Marktplaats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geef eerst aan waar de lekkage zich bevind in de kraan zelf of in de lijding als het in de leiding is kan je dat verhelpen met een nieuw stuk leiding er tussen te plaatsen of als kraan is er een nieuwe voor installeren veel succes jorno