Koop een skippybal en beplak die met spiegeltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook bij een hobby winkel van die piepschuim ballen kopen, misschien kan je daar ook wel stukjes vinden van spiegelglas, en dan kan een systeem dat draait proberen tr vinden(heel raar maar een babymuziekdoos draait ook misschirn kan je daar iets mee verzinnen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als alternatief voor de spiegeltjes kun je ook aluminiumfolie gebruiken. Dit reflecteert ook, is een stukje goedkoper en verkrijgbaar in verschillende kleuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je echt aan er een (desnoods tweedehands) te kopen.
Spiegeltjes zijn duur en een bal van piepschuim ook, alufolie werkt niet goed.
Na zelf het nodige geprobeerd te hebben ben ik tot bovenstaande conclusie gekomen, op tweedehands sites worden ze wel aangeboden en dat is wellicht de goedkoopste oplossing.
Kijk anders eens bij grote kringloopwinkels!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spiegelbollen zijn helemaal niet zó duur, de losse onderdelen en de moeite kosten meer en het resultaat zal tegenvallen, of erger, neervallen op jouw gasten.
Koop liever een echte, in de link kun je afmetingen en prijzen vinden.
Ook staan er de accessoires die je nodig hebt, zoals een motortje waar hij veilig vele uren mee rond kan draaien.
Dergelijke bollen zijn bij veel winkels te koop waar men disco-materialen verkoopt, de link is een van de vele.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet de kinderen aan het werk. Maak grote cirkels van karton en laat de kinderen die beschilderen. Dansende figuren, muzieknoten, sterren, dat soort dingen. Als ze klaar zijn dan laat je ze vloeibare lijm uit een potje langs de lijnen aanbrengen en dan doe je er glitters overheen. Doe dat wel buiten en onder begeleiding, anders krijg je een glitterbende. Glitters gaan erg lastig uit haren, proefondervindelijke ervaring;-).
Hang deze aan het plafond op onder de lampen. Doordat ze van karton zijn bewegen ze gemakkelijk.
Ook kun je een 3dversie maken door 2 cirkels voor de helft in te knippen en in elkaar te schuiven.
Laat de kinderen in groepjes werken, anders heb je straks zo'n honderd discoballen.
Je kunt er ook voor kiezen om per klas een vlaggenlijn te versieren. Je kunt dan denken aan verf, glitters, glitterpennen, stempelen, enzovoort. Langzame manier: iedereen krijgt een wit, driehoekig vel dat versiert moet worden. Als alles af is plak je de vlaggen aan een lijn. Snelle manier: koop een kant en klare lijn en laat die versieren.
Kies voor licht materialen, deze bewegen gemakkelijk en verhogen het dansplezier.

Over de disco:
Je kunt een bepaald thema kiezen: Een indianenfeest (lijkt heel kinderachtig, maar je kunt dit behoorlijk opleuken). Een bepaalde kleur dragen (rood, wit, blauw, oranje, paars, glitter) of Hollandse carnaval waarbij de kinderen verkleed mogen komen. Of iets eleganter: Venetiaans carnaval met maskers. Je kunt hier lessen aan wijden hoe andere culturen feesten.