Wat is er mis met mijn kraan als ik 'm niet meer helemaal dicht kan draaien? Het is een mengkraan met aparte koud/warm knoppen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.8K

Het beste antwoord

Over dit probleem krijg ik meer vragen. Vaak weet men ook niet hoe de knop eraf moet en waar precies het probleem zit.

Omdat ik vrij vaak alles moet uitleggen (op deze site heb ik dat ook al vaker gedaan) heb ik hier een gebruiksaanwijzing voor geschreven.

In deze handleiding (zie link) staat precies waar het probleem ligt, hoe u de knoppen eraf moet halen en hoe we het probleem oplossen.

Ik zou zeggen: even downloaden en eventueel uitprinten, een loodgieter is niet nodig voor dit probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Even leertje vervangen, daar gaat de vering uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat het door kalkaanslag komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de knop van de kraan aftrekt, dan zie je in de knop (of nog op de kraan) een wit/ beige 'kroontje'/ cilinder met ribbeltjes.
Deze dien je te vervangen. Kan je voor 3 a 4 euro bij de praxis krijgen.