Wat is een goede houtsoort om handsnijwerk te maken?

Ik wil kleine figuurtjes snijden met een mesje als extraatje bij mijn boek. Deze figuurtjes komen ook in het verhaal voor. Maar nu heb ik absoluut geen verstand van houtsoorten, dus welke houtsoorten zijn makkelijk te bewerken met een mesje?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik maak al jaren roerbak lepels van berkenhout ze scheuren niet lekker licht makkelijk bewerkbaar en goedkoop

Antwoorden (3)

Het beste kan je dan met lindehout beginnen dat is het zachtste
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wilgenhout is makkelijk te bewerken.
9 jaar geleden
Balsa-hout is het meest gebruikte hout in de hobbysfeer. Het is licht, gemakkelijk te verwerken en goed te verlijmen. Het is zeker geschikt om te bewerken. Verkrijgbaar in hobbyshops.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor het genoemde doel lijkt balsa mij te zwak; het is inderdaad goed te bewerken, maar alks je er kleine dingen van maakt zullen ze snel breken (of er zullen onderdelen afbreken).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lindenhout lijkt het meest geschikt,wilg kan ook maar heeft vaak een warrige draad. Linde is licht van kleur en met een fijne nerf en is heel fijn om mee te beginnen!