Bestaat er een website die het verschil in houtsoorten laat zien?

Ik heb echt nul verstand van houtsoorten, nu ben ik een aantal kasten en planken aan het wegdoen, maar hoe weet ik wat voor hout het is? Ik zoek eigenlijk een website met plaatjes.

13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Op marktplaats is handig en wil men graag weten wat voor hout het is. En ook voor mijn eigen algemene kennis.

Het beste antwoord

Deze website geeft je een overzichtje.
Of wou je alles in een groot overzicht ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Houtsoorten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan wel op internet alles bekijken.
maar bij dit soort dingen vind ik het persoonlijk makkelijker om het in het echt te zien,
Ga eens naar een meubelwinkel of bouwmarkt, en kijk daar eens wat rond. en vergelijk je eigen meubelen met dat hout.
ik denk dat je het dan veel beter herkent.
13 jaar geleden
bijna echt alle houtsoorten gecatalogiseerd op:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stuur mij maar de plaatjes dan zoek ik het voor je uit.
jevdvelde@yahoo.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
cool, thanks!
Ik heb per ongeluk mijn eerdere antwoord verwijderd, maar de eerste foto is een hardhouten plank met een dichte/fijne nerf (zie de plek waar ie is doorgezaagd) en de tweede is het ruwe zachthout. Ik hoop dat het zo duidelijk is. (en anders zeg je 't maar:)

Toegevoegd na 3 minuten:
als de eerste foto het niet doet moet je er op klikken. Dan verschijnt er een venster met de afbeelding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Ja ik zat al te zoeken naar je vorige antwoord. Handig die plaatjes!
hier heb je nog een site over het verschil in houtsoorten

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
de link doet het niet