Waar kan ik dikke witte of zwart geplastificeerde mdf platen kopen om een bedachterwand te maken?

MDF zoals Ikea veel gebruikt in haar meubels (zoals een wandplank)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Die kan u bekomen bij een meubel- of keukenmaker .
Zij weten dat te bestellen bij de groothandel en kunnen die nog op maat maken ook.
Wij als particulier kunnen niet rechtstreeks in de groothandel kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gewoon bij de fixet of een andere boumarkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geplastificeerde mdf bestaat niet -
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, maar ik weet wel wat de vraagsteller bedoeld. Hij verwijst nl ook naar ikea producten.
De platen die hij zoekt haal je gewoon in de bouwmarkt
Dat koop je niet kant en klaar. De mdf panelen worden gespoten met lak of overtrokken met (kunst)stof. Ertussen wordt vaak vulmiddel (vully bully) gebruikt om een zacht effect te geven.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zulke panelen gewoon bij de plaatselijke fixet gekocht hoor...
Verschillende groottes voor weinig geld...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paulus heeft het over kant-en-klaar bedachterwanden. Maar dat is de vraag niet.
paulus811
11 jaar geleden
Nee momopoyolo, ik begrijp de vraag echt wel maar mdf geplastificeerd is niet in de bouwmarkt te koop. Wat je daar koopt is spaanplaat en dat is iets anders dan mdf. Het is allebei gemaakt van houtvezels, maar daarom nog niet hetzelfde. En de vraag gaat dus over MDF
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad geplastificeerde mdf is niet in een bouwmarkt te koop,
dat is geplastificeerde spaanplaat. +
paulus811
11 jaar geleden
Damk je Wim.
Bij zaken zoals gamma, karwei, etc. vragen naar meubelpanelen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een doorsnee bouwmarkt verkopen ze gefineerde spaanplaat, da's verkrijgbaar in meestal zwart, wit en soms een houtnerffineer. Bij de ene bouwmarkt hebben ze vaak andere maten dan bij de andere. Je kunt er van die plakstrips bij kopen waarmee je de plaat aan de randen die je gezaagd hebt, weer mooi kunt maken. Meestal strijk je die erop. Kies wel een goed scherpe zaag of laat de bouwmarkt 't zagen, anders maak je het fineer kapot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier hebben ze MDF met zwarte kern (door en door zwart)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij deze groothandel staat het beschreven en kan je het goed zien.
Leende je antwoord is goed +
http://www.houtimportreuver.nl/color-mdf