Mijn oude rolluikbureau is op verschillende plaatsen los. Daarmee bedoel ik de "dwarslatten". Wie heeft DE manier om dit op te lossen?

Ik probeerde het met lijm en tape maar dat liet steeds weer los.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Linnen en houtlijm.
Het hout moet wel ter plekke worden opgeschuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou bovenstaand aanvulllen met nietjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan heel goed! Dan blijven de gelijmde plekken beter op zijn plek zitten. Je wilt waarschijnlijk voorkomen dat je het meubel helemaal uit elkaar wilt halen. Dan is deze suggestie een oplossing. Anders mot 't ding toch gedemonteerd worden, dan de latten vlak lekken, schuren, lijmen, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb zelf net de vraag gesloten hoe dat moet met het rolluik voor een kastje. Het probleem is dat je geen klemmen kunt zetten op de latjes + linnen. En nietjes? Beperken die de soepelheid van het rollen dan niet en beschadigen ze dan weer de latjes etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en nog dit: als je nietjes gebruikt, hoe doe je dat dan? Je zou dat aan de binnenkant moeten doen. Hoe kom je daar?
Behalve natuurlijk als het om de twee bovenste latjes gaat :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag lijkt mij nog open... Het beste is het rolltop bureau te demonteren. Een meubelmaker zou dat ook doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@bas de vraag over mijn kastje met roldeur is gesloten!!! Waarom is je reactie nu een andere dan die van een dag geleden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is nog open, nog 5 dagen te gaan staat hier.
Ik heb niet duidelijk gereageerd zie ik boven, en bedoelde eigenlijk te zeggen, omdat het niet lukt om de stof fatsoenlijk te klemmen op de latten, dat dan de enige optie is de roltop te demonteren.. Met andere woorden het rolluik eruit ten nemen, zodat je de reparatie fatsoenlijk kan doen. Dit is aangenomen dat je hiertoe in staat zou zijn. Het kan best uitlopen op een hele klus. We kunnen vanaf hier niet zien hoe het bureau precies in elkaar steekt en wat er moet gebeuren om het luik eruit te nemen.
Aangezien verschillende plaatsen loszitten en je er niet bij kunt komen lijkt dat wel de enige optie.
Eventueel kun je, mocht het een knap kastje zijn en het ding het zeker waard zijn, een meubelmaker vragen of hij de klus voor je kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, nou, ok! Dankje

Andere antwoorden (1)

Breed katoenen of linnenband ( eventueel dubbel ) minimaal 10 cm lijmen met 2 componentenlijm,en aftimmeren en of nieten!
Succes