Kan je het gat van het riool van een staand toilet achteraf nog tegelen als je nog de juiste tegel hebt?

Doel is hangend toilet te maken en de oude tegelvloer te kunnen blijven gebruiken door ontbrekende tegel(s) op te vullen met dezelfde tegels.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Antwoorden (3)

als je maar zorgt dat de afvoer goed dicht zit of weg haalt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stop in de oude afvoer een paar goede proppen papier en doe daarop een flinke laag cement of beton, doe dit wel diep genoeg, de ontbrekende tegeltjes moeten er nog op.
Leg je deze in de cement, dan kan je het gelijk af maken, ga je het met lijm doen, moet je wachten tot de cement helemaal droog is ( dag of 5 )
Wel zul je verder wat moeten hakken aan je oude vloer, omdat alle niet hele tegeltjes er eerst uit moeten+ de kit of cement die er onder zit .
Hierna kun je de ontbrekende tegeltjes weer plaatsen, let ook op de kleur van de oude voegen, en probeer er iets bijpassend voor te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook voor een hangend toilet heb je een afvoer nodig. Heb je dan de bestaande afvoer verwijderd? Het afvoergat dicht maken kan met cement. Druk een plaat tegen de onderkant van de vloer en giet het cement erop. Afwerken met tegels.