Wat voor lijm kan ik het beste gebruiken voor een kaft die los is gelaten van een boek?

Het is een paperback van een dun boekje.

13 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk gewoon pritstift
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij niet-waardevolle boeken kun je het beste vinyllijm (voluit polyvinyl-acetaatdispersielijm) gebruiken. Die blijft wat taai waardoor de lijmlaag niet breekt als je het boek open doet. Een lijmpistool (warme lijm) werkt ook maar daar moet je snel mee kunnen werken en je kunt er lelijk je vingers aan branden.

Het beste antwoord

boekbinderslijm

Toegevoegd na 2 minuten:
De witte hobbylijm van Hema is identiek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij niet-waardevolle boeken kun je het beste vinyllijm (voluit polyvinyl-acetaatdispersielijm) gebruiken. Die blijft wat taai waardoor de lijmlaag niet breekt als je het boek open doet. Een lijmpistool (warme lijm) werkt ook maar daar moet je snel mee kunnen werken en je kunt er lelijk je vingers aan branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik witte houtlijm op water basis,iets verdunnen insmeren en aandrukken dat gaat prima!
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijmspray kan hier wonderen verrichten. de meeste lijmen zullen papier gaan rullen. Lijmspray is gemaakt voor het verlijmen van posters, papier, en kaften.
Voor permanente verlijming beide kanten inspuiten voor eventuele verwijderbare montage eenzijdig inspuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij gebruiken daar voor ook hobbylijm,of knutsellijm maar je kan ook papier/kartonmijm nemen ;)