kun je wandtegels van mosa en sphinx van 15 x 15 cm door elkaar gebruiken?

Zijn de maten voldoende overeenkomstig om ze door elkaar (uit restpartijen) te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip: let ook op de dikte van de tegels, meet het even na.

Het beste antwoord

Natuurlijk kan je verschillende soorten tegels door elkaar gebruiken. Vaak zijn de tegels niet exact het zelfde van maat. Als je een aantal tegels geplakt hebt zie je dat het gaat verlopen. Als je geen tegelkruisjes gebruikt kan er wat gesmokkeld worden. Of het uiteindelijke resultaat mooi is kan je zelf wel beoordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Uit restpartijen... mmm... ligt eraan waarvoor je ze wil gebruiken, hoe nauwkeurig het moet zijn, (ben jij of de persoon voor wie ze zijn een pietje precies ?), en is het prijsverschil de moeite om het te riskeren ?
Komen ze op een veelbezochte plaats of bvb. in een kelder of washok ? Past de kleur van het voegsel bij de tegels ? Want voegen kan je altijd wat breder maken en aanpassen.
Ook hier komt het op hetzelfde neer, het ligt volledig aan de eisen die je hebt... moet het perfect zijn, beter van niet.
Laat het je koud en is het prijsverschil groot, kan je het gerust doen.

Vergeet alleen niet... mooi en knap werk doet na enkele jaren de prijs vergeten. Als jij je jaren aan een lelijke plaatsing stoort, is dat de besparing niet waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de dikte van de tegels hetzelfde is, dan kan dat, want ik zie dat de afmetingen ook hetzelfde zijn. De dikte (of gebrek aan dikte) kan je eventueel opvullen met extra tegellijm, maar dan moet dat wel heel secuur gebeuren, anders krijg je echt een hobbelig vlak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de tegels totaal verschillende kleuren hebben en dit je bedoeling is kan het.

Moeten ze dezelfde kleur hebben is het sterk af te raden, zelfs bij tegels van hetzelfde merk en dezelfde kleur is het belangrijk tegels uit dezelfde batch te nemen omdat er kleurverschillen kunnen voorkomen, als je tegels van een ander merk gaat gebruiken kun je hier vrijwel zeker van zijn.

Mijn advies zou zijn zoals hierboven al werd gezegd wil je het mooi hebben geef er dan ook iets aan uit.

Goedkopere tegels zijn overigens niet altijd lelijker dus even verder zoeken om wat geld uit te sparen is verstandiger dan 2 merken tegels door elkaar te gebruiken.

Succes met tegelen!