Wat gebeurt er als je een pit van het gasfornuis aansteekt zonder de gaspit erop?

Toegevoegd na 11 minuten:
Dooft de vlam? Schiet de vlam naar binnen? Is er explosiegevaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Zonder gaspit brand de vlam alleen bij een lage gasstand, zodra je de knop hoger zet kan de vlam de gasstroom niet bijhouden en gaat uit. Bang zijn dat de vlam naar binnen slaat of voor explosies hoef je niet te zijn; als het gevaarlijk was zouden die constructies allang uit de handel zijn genomen.
(Heb als kind al die zaken al uitgeprobeerd.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan gaat de vlam omhoog lijkt me
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit wel eens een vlam gezien die naar beneden gaat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, bij een raket die de lucht in gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is geperst gloeiend gas (omlaag geperst)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal wordt bij een pit de vlam zijwaarts naar buiten gespoten, nu zal die recht omhoog gaan denk ik
Gewoon proberen en het antwoord hier plaatsen.

Maar ik ga je een beetje helpen. Zolang jij het gas open hebt zal de vlam niet doven. Zolang hij brand heb je ook geen explosie gevaar. Je hebt geen ophoping van een brandbare stof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gecheckt, de vlam gaat uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartstikke goed. + verdient van mij.
regelmatig zo gekookt is wel humor kan niks gebeuren je hebt alleen een leuke vlam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom die minnetjes jaloers dat je er niet bij was ofzo?
De vlam kan niet naar binnen schieten want daar is zuurstof voor nodig. Waarschijnlijk komt er een oranje vlam of gebeurt er niks en moet je hem sneldicht draaien